DirectX ve OpenGL arasındaki farkları birçok kullanıcının merak ettiği bir konu olarak bizlerin karşısına çıkıyor. Bu konuda bu iki teknolojideki farkları açıklayacağız.
Günlük hayatımızda oyun oynarken farklı grafik işleme teknolojileri ile karşılaşabiliyoruz. Örneğin RTX teknolojisini kullanarak ışın izlemeye kavuşmak içinn RTX destekli bir ekran kartı gerekirken OpenGL teknolojisine sahip bir oyundan faydalanmak için OpenGL destekli bir ekran kartına sahip olmak gerekiyor. Günümüz ekran kartlarında OpenGL ile birlikte DirectX bulunduğu için oyuncular bu konuda oldukça şanslı.
DirectX ve OpenGL Hakkında Bilgi
Öncelikle bu iki grafik işleme teknolojisinden söz etmek istiyoruz. OpenGL, ilk sürümü 1992 yılında yayınlanan bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Çapraz platform desteğine sahip olan OpenGL, birden fazla platformda yazılım geliştirmeye olanak tanıyor. Ekran kartını gerçek zamanlı olarak kullanan bu teknoloji, günümüzde halen geliştirilmeye devam ediliyor. Son olarak OpenGL 4.6 sürümü karşımıza çıktı. OpenGL hem 2 boyutlu hem 3 boyutlu grafiklerde kullanılabiliyor.
Bir diğer teknoloji olarak karşımıza daha fazla duyduğumuz DirectX çıkıyor. DirectX, 1995 yılından beri Microsoft tarafından geliştirilen ve son olarak DirectX 12 Ultimate olarak karşımıza çıkan bir kütüphane. Bu kütüphane yalnızca 2 veya 3 boyutlu grafikler için değil aynı zamanda ses için de kullanılabiliyor. Bunun yanı sıra DirectX’in daha pek çok bileşeni bulunuyor.
DirectX ve OpenGL Teknolojilerinin Farkları
DirectX ve OpenGL arasındaki farklardan birisi OpenGL’in çapraz platform desteğine sahip olup DirectX’in böyle bir imkan tanımıyor oluşu. OpenGL ile birlikte kullanıcılar Windows, Linux, Android ve Mac OS gibi pek çok işletim sistemine oyun çıkarabilirken DirectX için böyle bir durum geçerli değil. DirectX, sadece Windows işletim sisteminde kullanılabiliyor. Bu iki teknoloji arasındaki bir diğer fark OpenGL’in her platformda geliştirilmesinin mümkün olup DirectX’in Windows platformu üzerinde geliştiriliyor oluşu.
İlgili: DirectX Nedir, Nasıl Kurulur ve Güncellenir?
DirectX ile OpenGL’in daha pek çok farkı bulunuyor. Bunlardan birisi OpenGL’in kaynağı az tüketip DirectX’in kaynaktan daha fazla yararlanması. Kısacası OpenGL, güç tasarrufu konusunda başarılıyken DirectX daha fazla kaynak tüketerek performansı daha yüksek tutmaya çalışıyor.
Bir yorum bırakınız...