Gamification, oyun dinamiklerini bir marka yapısına, bir ürüne entegre ederek, interaktif yapısı ile öne çıkan bir ortamı yaratma işlemidir. Diğer yandan oyun dünyası ile ilgili olmayan bir iş alanında oyun içerisinde kullanılan ödüllendirme dinamiklerini uygulayarak, hedef kitle ile olan etkileşimi yükseltme şeklinde tanımlanabilir. Daha detaylı bir tanım için Gamification kavramını daha yakından inceleyelim.
Gamification Örnekleri Nelerdir?
Gamification örnekleri:
- Foursquare tarafından uygulanan ‘’badges’’ bölümü en başarılı Gamification örneklerinden biridir. Bu uygulamada Foursquare kullanıcıları badges bölümünde check-in yaparken rozetler kazanırlar. Gittikleri her bir yerin özelliğini paylaşarak, konum bildirme sayılarına göre farklı rozetleri hesaplarına eklerler. Bu rozetler sayesinde superstar, bender, super user gibi takma adları kazanırlar. Oyunlardan örnek alınan bu uygulama ile daha yüksek bir etkileşim ortamı yaratılır.
- Diğer bir örnek ise ‘’Piano Stairs’’ çalışmasıdır. Funtheory ekibi tarafından Stockholm’deki metro istasyonu merdivenleri bir piyano tasarımına dönüştürülmüştür. Bu merdivenleri kullanarak bir şarkıyı veya melodiyi çalan herkes, obezite sorununa dikkat çeker. Proje kapsamında asansörler yerine merdiven kullanımı teşvik edilmiş, bu model ile proje oyun haline getirilmiştir.
- Gamification kavramından yararlanan en önemli markalardan biri Microsoft olarak bilinir. Microsoft projelerinin kontrol aşamalarında rol oynayan çalışanlarını online bir alan üzerinden puanlandırır. Kontrol, yükleme, indirme, gözden geçirme işlemlerinde en kısa sürede iş yüklerini tamamlayan çalışanlar, sistemde lider borduna sahip olurlar. Bu oyunlaştırılmış sistem ile iş etkileşimi yükseltilir.
Gamification Faydaları Neler?
Gamification kullanılan alanlarda elde edilen faydalar:
- Marka, iş, proje, şirket tanıtımı gibi alanlara yönelik fark edilirliği yükseltir.
- Geniş kitleye ulaşma avantajını sunar.
- Aktarılmak istenilen konunun en iyi şekilde açıklanmasına yardımcı olur.
- Fiziki bir iş üzerinden İnteraktif bir alan yaratır.
- Dünyadaki bireylerin haftada en az 48 saatlerini oyunlara ayırdığı saptanmıştır. Buna bağlı olarak şirketlerin uygulamalarına aktarılan Gamification kavramı ile insanların istenilen konuya daha fazla zaman ayırmaları sağlanır.
- Bir reklam işlemine ayrılacak olan bütçenin çok daha azı ile daha geniş bir kitleye reklam yapma, projenin ismini duyurma şansı bulunur.
- İş dünyası pazarını efektif kullanma hedefi yakalanır.
Gamification’u En Çok Kullanan Sektörler Hangileri?
Gamification’u en çok tercih edenler:
- Hava yolu şirketleri, uçuşlardan puan toplatma uygulaması kapsamında Gamification kavramını tercih ederler.
- Turizm firmaları, karayolu ulaşım şirketleri ve kargolar aynı amaçla kavramı kullanırlar.
- Moda sektörüne damga vuran mağazalar,
- Restoranlar,
- Eğlence merkezleri,
- Alışveriş uygulamaları ve e-ticaret siteleri Gamification kavramından yararlanırlar.
Bir yorum bırakınız...