En iyi 5 3D Modelleme Yazılımı 2020 ∞ Sonsuz Teknoloji

En iyi 5 3D Modelleme Yazılımı 2020

3d modelleme

3D modeller oluşturulması için, özel olarak tasarlanmış işletim sistemleri ve özel donanımlarla çalışan pahalı yazılımlar gerekiyordu. Günümüzde hemen hemen tüm bilgisayarlar, bir binanın içini veya 3D yazdırılabilir bir nesne gibi oldukça karmaşık tasarımları modellemek için yeterli grafik performansına sahiptir. Karmaşık şekillerin ve mekanizmaların kolay ve verimli bir şekilde tasarlanmasına yardımcı olabilecek birçok ücretsiz veya ucuz araç var.

Bu evrim ile, 3D modelleme yazılımı, mimari, iç tasarım, peyzaj tasarımı ve ürün için mockup yazılımı da dahil olmak üzere bir dizi endüstride iyi olan prototip ürünler, görsel efektler, simülasyon ve diğer tasarım özellikleri oluşturmak için profesyonel araçlara dönüşmüştür. İhtiyacınız olan 3D çıktı türü ne olursa olsun, ihtiyaca tam olarak uyan bir uygulama her zaman mevcuttur.

Uygulamalar arasında seçim yapmak zorlayıcı olabilir. Bu nedenle sizi doğru bir şekilde yönlendirecek bir rehber oluşturduk.

İlgiliÜç Boyutlu Yazıcılar (3D Printer) ile Neler Yapılabilir?

Autodesk 3DS Max

Orijinal Autodesk 3D Studio 1988’de DOS altında çalıştı, ancak mevcut 3DS Max (resmi olarak 3DS Studio Max) 1996’dan beri Windows altında çalışıyor Bir 3D modelleme sistemi olarak, bu özellikle animasyon, oyun varlıkları ve simülasyonlar yaratanlar arasında popülerdir. Standart özellikler arasında iskelet ve ters kinematik, kumaş simülasyonu, arayüz ve iki ayaklı hareket için karakter kontrolleri bulunur.

Bu, 3D modelleme yazılımı tam olarak ihtiyacınız olan işlevi veya oluşturma modunu desteklemiyorsa, kapsamlı bir eklenti sistemi üçüncü taraf modüllerin bunu 3DS Max’e eklemesine izin verir. Bu eklentilerden bazıları ücretsiz, ancak en iyileri ücretli.

Modelleme amacıyla, Autodesk 3DS Max geleneksel poligon yapısını (NURBS) destekler. Görüntüler, Pixar ve mental ray tarafından oluşturulan Renderman dahil olmak üzere çok çeşitli render sistemleri kullanılarak oluşturulabilir.

3DS Max’in çok fazla işlevselliğin yarattığı dezavantajı nedir diyecek olursak birkaç şeyden bahsedebiliriz. Birincisi, birçok eklenti kullanırsanız, tahmin edilemez şekilde etkileşime girebilirler. Ayrıca, PC’yi strese sokan karmaşık eklentiler 3DS Max’i zaman zaman kararsız hale getirebilir.

Bu ürünle ilgili diğer sorun yüksek fiyattır. 3DS Max, her kopya için yılda 1.620 dolar veya ayda 205 dolar istemektedir. Üç yıllık bir taahhüt için bir indirim mevcuttur, ancak bu yine de ucuz değildir.

Rhinoceros

Rhinoceros ilk ortaya çıktığında, çoğu 3D modelleme yazılımı olarak temel geometri ve dişli mekanizmalarını yapmayı sağladı, ancak neredeyse hiçbiri NURBS ile başa çıkamadı. Bir aracın veya uçağın gövdesini doğru bir şekilde modellemek için, NURB yüzeyleri, birden fazla düzlemde eğilme kabiliyetleri ile önemlidir. Ve Rhino, NURBS’nin tartışmasız kralıdır.

Hem Mac hem de PC için mevcut olan Rhino 6, nesneleri şekillendirebilir, LIDAR taramalarını uyarlayabilir, diğer sistemlerden kafeslerle çalışabilir ve hatta raytracing kullanarak sahneler oluşturabilir.

3DS Max gibi, bu da yeni çözümler oluşturmak isteyenler için bir eklenti çözümüne ve sofistike bir geliştirici platformuna sahiptir. Eklentilerin yanında, karmaşık detaylandırma veya değiştirme işlemlerinin otomatikleştirilmesini sağlayan bir komut dosyası dili vardır.

Ancak bir yazılım geliştiricisi olmasanız bile, kod yazmadan form oluşturma algoritmaları yapmak için bir araç olan Grasshopper aracılığıyla gelişmiş işlevsellik oluşturabilirsiniz. Genel olarak, bu ürün mekanik parçaları prototiplemek veya konsept tasarımları oluşturmak ve daha sonra 3D baskı kullanarak fiziksel öğelere dönüştürmek için mükemmeldir.

Blender

Blender, maliyet ve güncellenip güncellenmeyeceği konusunda endişe duymadan herkesin deneyimleyebileceği ve kullanabileceği araçlardan biridir. En başından beri, ticari amaçlar için bile ücretsiz olan açık kaynaklı bir 3D oluşturma aracı olmuştur.

Diğer araçların 3D işlemin modellemesine veya parçalanmasına odaklandığı durumlarda Blender, modelleme, arma, animasyon, simülasyon, oluşturma, birleştirme ve hareket izlemeden video düzenlemeye kadar geniş bir yetenek yelpazesi vardır. 2D öğeleri 3D modellerle birleştirmeniz gerekiyorsa, bir 2D animasyon becerilerine sahiptir.

3D modelleme yazılımı Blender’ın animasyonlu uzay savaşları veya dev robot filmleri oluşturmak isteyenlerin göz bebeği olduğu bir zaman vardı, ancak şimdi birçok ticari şirketin büyük bütçeli filmlere efekt öğeleri oluşturmak için kullandığı noktaya geldi. Bu yazılımın kaynak kodu açık kaynak olduğundan, büyük bir topluluk Blender’daki işlevselliği en pahalı çözümlerden bazılarına rakip olacak şekilde genişleten geliştiriciler ortaya çıkmıştır.

Zbrush

Bir başka 3D modelleme yazılımı olan Zbrush, tasarımcıların gerçek zamanlı virtual clay şekillendirmeleri gerçekleştirmek için bir fırça sistemi kullanır. Çok çeşitli endüstrilerde popüler, ancak özellikle film ve oyun geliştirici sektörlerinde ve konsept sanatçıların tercihi ile popüler. Nesne yapım sistemi, başarısını mevcut nesneleri 3D alanda titizlikle yeniden yaratmak yerine yeni ve ilginç şekiller yaratabilmesine borçludur.

Zbrush tarafından oluşturulan nesneler elle şekillendirilmiş bir his verme eğilimindedir ve sistem, bu modelleme yönteminin organik doğasına yardımcı olmak için basınca duyarlı kalemler ve grafik tabletlerle kullanılabilir.

Bir başka sanatçı dostu özellik, bir tasarımın önceki bir yinelemeye geri döndürülmesine, bir değişiklik yapılmasına ve daha sonra tekrar ileriye doğru kaydırılmasına izin veren doğrusal olmayan bir üretim yoludur. Bu esneklik hataların, zihin değişikliklerinin veya tasarım evriminin sürecin bir parçası olmasını sağlar.

Autodesk Maya

Autodesk Maya, saç ve kürkü tanıtan ilk ticari 3D render sistemlerinden biriydi ve 3D’de karakter oluşturmak ve modellemek için bir endüstri standardı olmaya devam ediyor. Windows, Apple Mac ve Linux için mevcut olan Maya, sihirbazın şapkasından neredeyse her şeyi çıkarabileceği bir 3D modelleme yazılımıdır.

Güçlü yönleri karakter yaratma, hareket, su, ateş, kum fırtınaları ve patlamalar gibi doğal elementlerin simülasyonudur. En son sürüm, dinamik çözücüler kullanılarak karmaşık öğelerin oluşturulmasını sağlayan Bifrost prosedürel efektleri içeriyor.

Maya’nın neler yapabileceği hakkında bir fikir edinmek istiyorsanız, Stranger Things’in 2. sezonunda gelen Mind Flayer bu yazılım ile yaratıldı.

Bir yorum bırakınız...

*